Фрідріх Макс Мюллер Зміст Школа Природного Міфу | Основні роботи | Див. також | Джерела | Навігаційне меню«Філософія і Релігієзнавство» — перший релігієзнавчо-філософський науковий порталвиправивши або дописавши її
Народились 6 грудняНародились 1823Померли 28 жовтняПомерли 1900Випускники Лейпцизького університетуНауковці Оксфордського університетуДоктори філософіїКавалери Баварського ордена Максиміліана «За досягнення в науці та мистецтві»Службова Шаблон:Науковець з датою народженняБританські філологиНімецькі філологиНімецькі релігієзнавціЧлени Нідерландської королівської академії наукЧлени Геттінгенської академії наук
Prix VolneyPrix Volneyнім.ДессауОксфордфілологГеттінгенської академії наук1848Оксфордусанскрит1875Нандзьо БуньюКасахара КендзюТакакусу Дзюндзиро«Ріг-веди»XIX
|зображення_розмір=
Фрідріх Макс Мюллер | |
---|---|
нім. Max Müller | |
санскритолог та індіолог | |
Ім'я при народженні | нім. Friedrich Max Müller |
Народився | 6 грудня 1823(1823-12-06) Дессау Німеччина |
Помер | 28 жовтня 1900(1900-10-28) (76 років) Оксфорд |
Громадянство (підданство) | Німеччина |
Національність | німці |
Діяльність | мовознавець, бібліотекар, історик релігії, історик, перекладач, викладач університету, міфограф |
Alma mater | Лейпцизький університет |
Сфера інтересів | Індіологія Міфологія Мовознавство |
Заклад | Університет Оксфорду і Кембриджський університет |
Посада | Член Таємної ради Великої Британії[d] |
Науковий ступінь | доктор філософії |
Член | Геттінгенська академія наук, Американська академія мистецтв і наук, Угорська академія наук, Прусська академія наук, Академія наук Турина[d] і Нідерландська королівська академія наук |
Нагороди | Prix Volney[d] (1862) Prix Volney[d] (1849) |
Автограф | |
Фрідріх Макс Мюллер на Вікісховищі |
Мюллер Фрідріх Макс (Максиміліан) (нім. Max Müller; (нар. 06.12.1823, Дессау — помер 28.10.1900, Оксфорд) — німецький та англійський філолог, спеціаліст із загального мовознавства, індології, міфології, засновник «Школи природного міфу». Член Геттінгенської академії наук.
Доктор філософії (1848). Професор Оксфорду, де викладав санскрит.
З 1875 присвятив себе виданню священних книг Сходу. Співпрацював з Нандзьо Бунью, Касахара Кендзю і Такакусу Дзюндзиро та іншими.
Йому належить монументальне видання «Ріг-веди» (Rigveda-Samhita, together with the commentary of Sayanacarya, Лондон, 1849–1873; 2-е видання 1890–1892, в 4 томах) — це одне з найбільших досягнень XIX ст.
Зміст
1 Школа Природного Міфу
2 Основні роботи
3 Див. також
4 Джерела
Школа Природного Міфу |
Макс Мюллер є одним із засновників та найвидатніших представників натуралістичної або міфологічної школи походження релігії. Діячі цього напрямку стверджували, що образи древніх міфів — лише персоніфіковані явища природи, часто катастрофічні, такі як землетруси, урагани, виверження вулканів, що вражали для древніх людей, впливали на їхню уяву, а також небесні тіла — сонце, місяць і зорі — свідчення древнього астрально-міфологічного світогляду.
Походження міфологічних образів Макс Мюллер приписував «хворобі мови», наповненню поетичних образів релігійним змістом.
Древні люди антропоморфізували природу. Наприклад, щоб повідомити про настання ночі вони говорили: «Сонце йде спати». Такі вислови були «міфо-поетичними», але розумілись буквально, і пізні покоління перетворили сонце в живу істоту, міфічний образ. Віра в божество, за словами Макса Мюллера, почалась не з монотеізму чи політеізму, а з генотеізму чи катенотеізму (обидва терміни запропоновані Максом Мюллером) — такої форми релігії, коли люди, визнававши й інших богів, поклонялись одному з них, часто розглядаючи його як представника всіх інших.
Загалом концепція Макса Мюллера має достатньо спекулятивний характер. Поняття генотеізму, щоправда, виявилось продуктивним і ввійшло в науку, але це явище притаманне лише деяким розвинутим релігіям, таким як єгипетська та древнєєврейська (в її ранній фазі). Незважаючи на суперечливість його теорій і методів, наприклад, зведення міфологічних образів до природних явищ, утотожнення міфології та релігії, сучасні історики вбачають в Максі Мюллері «одного із засновників, без якого сучасне порівняльне релігієзнавство не могло б існувати».
Основні роботи |
- «Порівняльна міфологія» (1856),
- «Стружки з німецької майстерні» (1867–1875),
- «Вступ у науку про релігію» (1873),
- «Природна релігія» (1889),
- «Фізична релігія» (1891),
- «Антропологічна релігія» (1892),
- «Теософія, або психологічна релігія» (1897),
- «Шість систем індійської філософії» (1899).
Див. також |
- Біогенетичний закон
Джерела |
- «Філософія і Релігієзнавство» — перший релігієзнавчо-філософський науковий портал
Це незавершена стаття про особу. Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її. |