Прихована реклама Зміст Види | Ознаки | Регулювання | Приклади | Див. також | Примітки | Джерела | Навігаційне менюперевіреназміни в шаблонах/файлахОтдых за рубежом: как не потратить лишнего?. «Комсомольская правда в Украине». 10.08.2010 — реклама горілки від NemiroffПраздник огня и воды. «Комсомольская правда в Украине». 6.07.2010 — реклама горілки з перцем від NemiroffКак избежать гриппа и простуд без вакцин и медикаментов? «Комсомольская правда в Украине». 30.11.2010 — реклама горілки NemiroffВстречаем Новый год по правилам."Комсомольская правда в Украине". 21.12.2010 — реклама горілки від від NemiroffАх, эта свадьба… «Комсомольская правда в Украине». 14.10.2010 — реклама компанії NemiroffНайдено средство от гриппа и простуды. «Комсомольская правда в Украине». 13.12.2010 — реклама компанії NemiroffС. Колодницька. Як розпізнати джинсу в газетіЗУ «Про рекламу»О. Кузнецова, О. Маєвський. УПУЩЕННЯ В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ПРО ПРИХОВАНУ РЕКЛАМУ В ПРЕСІ С. Колодницька. Як озпізнати джинсу в теленовинахС. Колодницька. Як розпізнати джинсу в інтернетіС. Колодницька. Як розпізнати приховану рекламу в телепрограмахКак «Комментарии» и «Сегодня» отработали заказ производителей сигаретр
РекламаМаркетингЗМІМедіазнавство
рекламнаінформаціяособутоварпослугуЗМІдовіроюпряма платна рекламаукраїнському законодавстві
Прихо́вана рекла́ма — рекламна інформація про особу, товар або послугу у ЗМІ, яка подається у вигляді звичайного журналістського матеріалу. Тобто публікується (або транслюється) поза розділом «Реклама» і без позначки «На правах реклами». Таким чином, читачі (глядачі) не підозрюють, що їм пропонується рекламний матеріал, а отже сприймають його з більшою довірою.
Рекламна функція здійснюється не прямолінійно, а в завуальованій формі, не використовуючи прямих каналів поширення рекламних засобів і не вказуючи безпосередньо рекламодавця. Вдалі дії в області непрямої реклами дозволяють отримати набагато більше місця в пресі, часу в ефірі, ніж купити за такі ж гроші (пряма платна реклама).
Зміст
1 Види
2 Ознаки
3 Регулювання
4 Приклади
5 Див. також
6 Примітки
7 Джерела
Види |
- журналістський матеріал — новина, окрема стаття чи сюжет, інтерв'ю з представником компанії або її задоволеними споживачами, репортаж з події, організатором якої є замовник або ж до якої він певним чином причетний тощо;
коментар — включення до, на перший погляд, не пов'язаного безпосередньо з замовником журналістського матеріалу (приміром, тематичної статті, репортажу тощо) коментаря особи, певним чином причетної до замовника реклами, в якому міститься не тільки згадка замовника, але й схвальні відгуки, важливе для нього комерційне повідомлення абощо;- згадка — включення до журналістського матеріалу схвального згадування про замовника в контексті теми матеріалу.
Ознаки |
До ознак прихованої реклами можна віднести:
- завуальованість реклами;
- відсутність ідентифікації тексту як рекламного. Тобто розміщення його без позначок «Реклама» або «На правах реклами»;
- стилістична відмінність матеріалу від решти, розміщених у виданні/програмі. Зазвичай, кожен засіб масової інформації намагається вибудувати власний стиль матеріалів, принципи та формат подачі інформації. Ці риси вирізняють його з-поміж інших ЗМІ, роблять пізнаванним у свідомості читачів. Піар-спеціалісти замовника реклами часто самостійно пишуть тексти замовних матеріалів. При цьому, зовсім не враховують особливості формату і специфіки видання. Тож їхні тексти разюче відрізняються від справжніх журналістських.
- розміщення логотипу, контактних даних або реквізитів компанії, про яку йдеться в матеріалі. У справжніх журналістських матеріалах це не допускається;
- авторство журналіста, який раніше ніколи не співпрацював зі ЗМІ або робить це вкрай рідко. Журналіст з іменем навряд погодиться ставити під замовним матеріалом своє прізвище, адже це ганьбить його у колі колег;
- в матеріалі згадується лише одна компанія, наводяться коментарі лише її представників, клієнтів тощо (особливо яскраво це помітно в а-ля тематичний матеріалах, присвячених певній проблемі чи тенденції). Це є елементарним порушенням принципів журналістської роботи, відповідно до яких слід всебічно висвітлювати питання, наводити коментарі людей, які можуть притримуватися протилежних поглядів;
- у матеріалі окреслюється проблема, а її вирішення пов'язане з певним брендом;
- матеріал являє собою «тест-драйв» із однозначно позитивними результатами;
- матеріал повністю присвячений економічним досягненням бренду;
- у матеріалі йдеться про успіхи бренду/підприємства у царині доброчинності[1].
Регулювання |
Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про рекламу» використання прихованої реклами заборонено. Саме поняття в ст. 1 цього закону визначається так: «Прихована реклама — це інформація про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій»[2]. Фахівці наголошують на тому, що визначення поняття «прихована реклама» в українському законодавстві неточне. По-перше, воно не містить переліку характерних ознак прихованої реклами. По-друге, є дуже подібним до визначення поняття «недобросовісна реклама»[3].
Приклади |
- Отдых за рубежом: как не потратить лишнего?. «Комсомольская правда в Украине». 10.08.2010 — реклама горілки від Nemiroff
- Праздник огня и воды. «Комсомольская правда в Украине». 6.07.2010 — реклама горілки з перцем від Nemiroff
- Как избежать гриппа и простуд без вакцин и медикаментов? «Комсомольская правда в Украине». 30.11.2010 — реклама горілки Nemiroff
- Встречаем Новый год по правилам."Комсомольская правда в Украине". 21.12.2010 — реклама горілки від від Nemiroff
- Ах, эта свадьба… «Комсомольская правда в Украине». 14.10.2010 — реклама компанії Nemiroff
- Найдено средство от гриппа и простуды. «Комсомольская правда в Украине». 13.12.2010 — реклама компанії Nemiroff
Див. також |
- Джинса
- Продакт-плейсмент
Underwriting spot[en]
Примітки |
↑ С. Колодницька. Як розпізнати джинсу в газеті
↑ ЗУ «Про рекламу»
↑ О. Кузнецова, О. Маєвський. УПУЩЕННЯ В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ПРО ПРИХОВАНУ РЕКЛАМУ В ПРЕСІ
Джерела |
- С. Колодницька. Як озпізнати джинсу в теленовинах
- С. Колодницька. Як розпізнати джинсу в інтернеті
- С. Колодницька. Як розпізнати приховану рекламу в телепрограмах
- Как «Комментарии» и «Сегодня» отработали заказ производителей сигарет
|