Hercules Graphics Card Зміст Історія | Технічні характеристики | Технічні можливості | Програмування | Наступні відеокарти | Див. також | Примітки | Навігаційне менюIBM PC-Compatible EGA Video ReferenceАрхівMonitor PortsАрхівIndustrial monochrome monitors 7” — 14”оригіналур
Стандарти комп'ютерних дисплеївВідеокартиТехнології дисплеїв
англ.відеоадаптерстандарт дисплеївIBM PC1984$1982Hercules Computer TechnologyIBM PCDE9FMDAглибину кольоруVGAASCII
HGC (англ. Hercules Graphics Card) — відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв для IBM PC. Він підтримує один текстовий режим високої роздільності і один графічний режим. Відеоадаптер підключався до монохромного (зеленого, світло-коричневого або, іноді, чорно-білого) монітору.
В 1984 році ціна відеокарти становила 499$, хоча її часто продавали за ціною нижчою ніж встановлена виробником. [1]
Зміст
1 Історія
2 Технічні характеристики
2.1 Роз'єм
2.2 Сигнал
3 Технічні можливості
4 Програмування
5 Наступні відеокарти
6 Див. також
7 Примітки
Історія |
Hercules був розроблений в 1982 році by Van Suwannukul, засновником Hercules Computer Technology. Система була створена by Suwannukul спочатку щоб він міг працювати над своєю докторською дисертацією на IBM PC використовуючи тайський алфавіт (його рідна мова).
Технічні характеристики |
Роз'єм |
Використовується роз'єм DE9F.
Сигнал |
Тип | Цифровий, 5В ТТЛ[2][3] |
---|---|
Роздільність | |
Горизонтальна частота | 18.425 +/-0,500 кГц |
Вертикальна частота | 50 Гц[4] |
Кількість кольорів |
Технічні можливості |
В монохромному текстовому режимі відображається 80×25 символів. Цей режим сумісний з MDA. Для відображення символу використовувалась матриця 9x14 пікселів, з яких видима частина символу була 7x11, а пікселі, що залишилися використовувались для формування пустого простору між рядками і стовпчиками. Теоретично роздільність екрану MDA становила 720×350 пікселів. Таку цифру можна отримати, якщо перемножити ширину одного символу (9 пікселів) на кількість стовпчиків (80) і висоту символу (14 пікселів) на кількість рядків (25). Звертатися до окремих пікселів було неможливо.
Монохромний графічний режим має роздільність 720×348 і глибину кольору 1 біт. Фактично це текстовий режим за якого дозволена адресація кожного пікселя. Висота зменшена з 350 до 348 пікселів через технічні причини — вона має бути кратна чотирьом.
Відеокарта Hercules підтримувала дві графічні сторінки, одну за адресами B0000h і одну за адресами B8000h. Друга сторінка може бути розблокована чи заблокована програмним забезпеченням. When it was disabled, the addresses used by the card did not overlap with those used by color adapters such as CGA or VGA. This made dual screen operation possible simply through installation of a Hercules card next to, for instance, a VGA adapter.
Hercules також зробили CGA-сумісну відеокарту, Hercules Color Card, що могла співіснувати з монохромним HGC і все ще дозволяла використовувати обидві графічні сторінки. It would detect when the second graphics page was selected and disable access to its own memory, which would otherwise have been at the same addresses.
Програмування |
В текстовому режимі, пам'ять працювала як і на картках MDA. На екран виводилось 80×25 символів. В рядку було 80 ASCII символів (160 байт на лінію, по 2 байти на символ). Адреса розташування символу в пам'яті розраховувалась так:
address = (0xb0000) + ( row * 160 ) + (column * 2)
У графічному режимі було по 8 пікселів на байт, 90 байт на рядок. Послідовні лінії на екрані чергуються в пам'яті по 4 лінії, це виглядає так:
Screen Line #0 starts at B000:0000
Screen Line #1 starts at B000:2000
Screen Line #2 starts at B000:4000
Screen Line #3 starts at B000:6000
Screen Line #4 starts at B000:005A
…
Адреса пам'яті, що містить певний піксель розраховувалась так:
mem = (0xb8000) + ((y&3)<<13)+(y>>2)*90+(x>>3)
Цей код має встановлювати правильний піксель в цьому байті:
or contents with (128>> (x& 7))
Наступні відеокарти |
Пізніше стандарт HGC було доповнено і розширено:
HGC+ (Hercules Graphics Card Plus, червень 1986) — дозволяв використовувати користувацькі шрифти в текстовому 80×25 режимі.
HICC (Hercules InColor Card, квітень 1987) — мав можливості, близькі до стандарту EGA — відображав 16 кольорів з палітри в 64 кольори. Підтримувались ті ж два режими: текстовий 80×25 символів і графічний 720×348 пікселів.
Див. також |
- List of display interfaces
Примітки |
↑ PC Magazine March 6, 1984 page 5 advertisement
↑ IBM PC-Compatible EGA Video Reference. Архів оригіналу за 2013-06-27. Процитовано 2008-11-14. 070822 nemesis.lonestar.org
↑ Monitor Ports. Архів оригіналу за 2013-06-27. Процитовано 2008-11-14. 071105 whitefiles.org
↑ Industrial monochrome monitors 7” — 14”. Архів оригіналу за 2 лютий 2007. Процитовано 14 листопад 2008. 070822 adm-electronic.de
.mw-parser-output .refbeginfont-size:90%;margin-bottom:0.5em.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ullist-style-type:none;margin-left:0.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ul>li,.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>dl>ddmargin-left:0;padding-left:3.2em;text-indent:-3.2em;list-style:none.mw-parser-output .refbegin-100font-size:100%
- Wilton, Richard (1987) Programmer's Guide To PC and PS/2 Video Systems, Microsoft Press, ISBN 1-55615-103-9
- Hercules Computer Technology (1987) Hercules Compatibility Guide (a leaflet)
- http://wi-fiplanet.webopedia.com/TERM/H/Hercules_graphics.html
- http://support.microsoft.com/kb/51886
- http://everything2.com/index.pl?node_id=1130121
|