Hercules Graphics Card Зміст Історія | Технічні характеристики | Технічні можливості | Програмування | Наступні відеокарти | Див. також | Примітки | Навігаційне менюIBM PC-Compatible EGA Video ReferenceАрхівMonitor PortsАрхівIndustrial monochrome monitors 7” — 14”оригіналур

Стандарти комп'ютерних дисплеївВідеокартиТехнології дисплеїв


англ.відеоадаптерстандарт дисплеївIBM PC1984$1982Hercules Computer TechnologyIBM PCDE9FMDAглибину кольоруVGAASCII






Оригінальний відеоадаптер Hercules Graphics Card (1984) з додатковим паралельним портом для принтера


HGC (англ. Hercules Graphics Card) — відеоадаптер та відповідний стандарт дисплеїв для IBM PC. Він підтримує один текстовий режим високої роздільності і один графічний режим. Відеоадаптер підключався до монохромного (зеленого, світло-коричневого або, іноді, чорно-білого) монітору.


В 1984 році ціна відеокарти становила 499$, хоча її часто продавали за ціною нижчою ніж встановлена виробником. [1]




Зміст





  • 1 Історія


  • 2 Технічні характеристики

    • 2.1 Роз'єм


    • 2.2 Сигнал



  • 3 Технічні можливості


  • 4 Програмування


  • 5 Наступні відеокарти


  • 6 Див. також


  • 7 Примітки




Історія |


Hercules був розроблений в 1982 році by Van Suwannukul, засновником Hercules Computer Technology. Система була створена by Suwannukul спочатку щоб він міг працювати над своєю докторською дисертацією на IBM PC використовуючи тайський алфавіт (його рідна мова).



Технічні характеристики |



Роз'єм |


Використовується роз'єм DE9F.



Сигнал |












Тип
Цифровий, 5В ТТЛ[2][3]
Роздільність

Горизонтальна частота
18.425 +/-0,500 кГц
Вертикальна частота
50 Гц[4]
Кількість кольорів


Технічні можливості |


В монохромному текстовому режимі відображається 80×25 символів. Цей режим сумісний з MDA. Для відображення символу використовувалась матриця 9x14 пікселів, з яких видима частина символу була 7x11, а пікселі, що залишилися використовувались для формування пустого простору між рядками і стовпчиками. Теоретично роздільність екрану MDA становила 720×350 пікселів. Таку цифру можна отримати, якщо перемножити ширину одного символу (9 пікселів) на кількість стовпчиків (80) і висоту символу (14 пікселів) на кількість рядків (25). Звертатися до окремих пікселів було неможливо.


Монохромний графічний режим має роздільність 720×348 і глибину кольору 1 біт. Фактично це текстовий режим за якого дозволена адресація кожного пікселя. Висота зменшена з 350 до 348 пікселів через технічні причини — вона має бути кратна чотирьом.


Відеокарта Hercules підтримувала дві графічні сторінки, одну за адресами B0000h і одну за адресами B8000h. Друга сторінка може бути розблокована чи заблокована програмним забезпеченням. When it was disabled, the addresses used by the card did not overlap with those used by color adapters such as CGA or VGA. This made dual screen operation possible simply through installation of a Hercules card next to, for instance, a VGA adapter.


Hercules також зробили CGA-сумісну відеокарту, Hercules Color Card, що могла співіснувати з монохромним HGC і все ще дозволяла використовувати обидві графічні сторінки. It would detect when the second graphics page was selected and disable access to its own memory, which would otherwise have been at the same addresses.



Програмування |


В текстовому режимі, пам'ять працювала як і на картках MDA. На екран виводилось 80×25 символів. В рядку було 80 ASCII символів (160 байт на лінію, по 2 байти на символ). Адреса розташування символу в пам'яті розраховувалась так:


address = (0xb0000) + ( row * 160 ) + (column * 2)

У графічному режимі було по 8 пікселів на байт, 90 байт на рядок. Послідовні лінії на екрані чергуються в пам'яті по 4 лінії, це виглядає так:


Screen Line #0 starts at B000:0000


Screen Line #1 starts at B000:2000


Screen Line #2 starts at B000:4000


Screen Line #3 starts at B000:6000


Screen Line #4 starts at B000:005A


Адреса пам'яті, що містить певний піксель розраховувалась так:


mem = (0xb8000) + ((y&3)<<13)+(y>>2)*90+(x>>3)

Цей код має встановлювати правильний піксель в цьому байті:


or contents with (128>> (x& 7))



Наступні відеокарти |


Пізніше стандарт HGC було доповнено і розширено:



  • HGC+ (Hercules Graphics Card Plus, червень 1986) — дозволяв використовувати користувацькі шрифти в текстовому 80×25 режимі.


  • HICC (Hercules InColor Card, квітень 1987) — мав можливості, близькі до стандарту EGA — відображав 16 кольорів з палітри в 64 кольори. Підтримувались ті ж два режими: текстовий 80×25 символів і графічний 720×348 пікселів.


Див. також |


  • List of display interfaces


Примітки |




  1. PC Magazine March 6, 1984 page 5 advertisement


  2. IBM PC-Compatible EGA Video Reference. Архів оригіналу за 2013-06-27. Процитовано 2008-11-14.  070822 nemesis.lonestar.org


  3. Monitor Ports. Архів оригіналу за 2013-06-27. Процитовано 2008-11-14.  071105 whitefiles.org


  4. Industrial monochrome monitors 7” — 14”. Архів оригіналу за 2 лютий 2007. Процитовано 14 листопад 2008.  070822 adm-electronic.de


.mw-parser-output .refbeginfont-size:90%;margin-bottom:0.5em.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ullist-style-type:none;margin-left:0.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ul>li,.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>dl>ddmargin-left:0;padding-left:3.2em;text-indent:-3.2em;list-style:none.mw-parser-output .refbegin-100font-size:100%

  • Wilton, Richard (1987) Programmer's Guide To PC and PS/2 Video Systems, Microsoft Press, ISBN 1-55615-103-9

  • Hercules Computer Technology (1987) Hercules Compatibility Guide (a leaflet)

  • http://wi-fiplanet.webopedia.com/TERM/H/Hercules_graphics.html

  • http://support.microsoft.com/kb/51886

  • http://everything2.com/index.pl?node_id=1130121



Popular posts from this blog

Тонконіг бульбистий Зміст Опис | Поширення | Екологія | Господарське значення | Примітки | Див. також | Література | Джерела | Посилання | Навігаційне меню1114601320038-241116202404kew-435458Poa bulbosaЭлектронный каталог сосудистых растений Азиатской России [Електронний каталог судинних рослин Азіатської Росії]Малышев Л. Л. Дикие родичи культурных растений. Poa bulbosa L. - Мятлик луковичный. [Малишев Л. Л. Дикі родичи культурних рослин. Poa bulbosa L. - Тонконіг бульбистий.]Мятлик (POA) Сем. Злаки (Мятликовые) [Тонконіг (POA) Род. Злаки (Тонконогові)]Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Description from Flora of China) [Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Опис від Флора Китаю)]Poa bulbosa L. – lipnice cibulkatá / lipnica cibulkatáPoa bulbosa в базі даних Poa bulbosa на сайті Poa bulbosa в базі даних «Global Biodiversity Information Facility» (GBIF)Poa bulbosa в базі даних «Euro + Med PlantBase» — інформаційному ресурсі для Євро-середземноморського розмаїття рослинPoa bulbosa L. на сайті «Плантариум»

Лель (журнал) Зміст Історія | Редакція | Автори і рубрики | Інтерв'ю, статті, рецензії | Див. також | Посилання | Навігаційне менюперевірена1 змінаСергій Чирков: «Плейбой» і «Пентхауз» у кіосках з'явилися вже після того, як зник «Лель»«Лель», підшивка 10 номерів (1992, 1993)Ніч з «Другом Читача»: казки на ніч для дорослихІнформація про журнал на сервері журналістів у ВР УкраїниНаталія Патрікєєва. Лель. Перший український еротичний журналр

Best approach to update all entries in a list that is paginated?Best way to add items to a paginated listChoose Your Country: Best Usability approachUpdate list when a user is viewing the list without annoying themWhen would the best day to update your webpage be?What should happen when I add a Row to a paginated, sorted listShould I adopt infinite scrolling or classical pagination?How to show user that page objects automatically updateWhat is the best location to locate the comments section in a list pageBest way to combine filtering and selecting items in a listWhen one of two inputs must be updated to satisfy a consistency criteria, which should you update (if at all)?