Кут ковзання Загальні відомості | Посилання | Навігаційне менюстійкість і керованість літакавиправивши або дописавши її

Авіаційні терміни


симетріїпілотажакутом зносувідношення підйомної сили до сили опорустернаелеронами








a) Політ без ковзання
b) Політ з позитивним кутом ковзання[1]


Ковзання в авіації — рух літального апарату (ЛА) щодо повітря, при якому зустрічний потік повітря набігає на літак не строго спереду, а збоку, під кутом до площини його симетрії.


У нормальних умовах потік повітря набігає суворо спереду, паралельно площині симетрії літака.


Кутом ковзання називається кут в горизонтальній площині ЛА між площиною симетрії літака і напрямком набігаючого потоку повітря. Позначається грецькою буквою 'β'.


Ковзання виникає при виконанні різних фігур пілотажа, а також при виникненні бічних вітрових збурень. Постійний бічний вітер не викликає ковзання літака (не плутати з кутом зносу).


На літаках із верхнім вертикальним оперенням (кілем) ковзання сприяє поперечної стійкості.[2]
На вертольотах ковзання може бути присутнім постійно.
У роки Великої Вітчизняної війни ковзання використовувалося як захисний маневр.[3]



Загальні відомості |


Політ із ковзанням з точки зору аеродинаміки не ефективний, оскільки зменшується відношення підйомної сили до сили опору.
Більше тяги витрачається на споживання енергії, а не на створення підйомної сили. Недосвідчені пілоти часто входять у ковзання під час поворотів
ненавмисно не зумівши скоординувати літак за допомогою стерна. Літаки можуть легко ввійти в ковзання виходячи із режиму зльоту або у вітряний день. Якщо їх не зупинити ефективність підйомної сили буде падати. Це особливо небезпечно, якщо поруч є перешкоди під траєкторією набору висоти а літак має недостатню потужність або перевантажений.


Ковзання також може бути маневром пілотування коли пілон навмисно вводить літак в ковзання одного чи іншого типу. Ковзання особливо корисні при посадці на обмежену ділянку при обході перешкод (таких як дерева, або дроти електропередач), і може практикуватися як частина процедури аварійної посадки. Такі методи часто використовуються при польоті в місцях де злітно-посадкова смуга коротка.


Є загальні ситуації, коли пілот може навмисно створювати ковзання роблячи протилежний рух кермом і елеронами, зазвичай при зниженні на малій потужності.[4]



Посилання |



  1. ГОСТ 20058-80


  2. стійкість і керованість літака


  3. Покрышкин А. И. Тактика истребительной авиации. — Новосибирск: Сибирская горница, 1999. — 392 с. — ISBN 5-900152-14-6


  4. John S. Denker, See How It Flies. http://www.av8n.com/how/htm/snaps.html#sec-intentional-slip






Popular posts from this blog

Can not update quote_id field of “quote_item” table magento 2Magento 2.1 - We can't remove the item. (Shopping Cart doesnt allow us to remove items before becomes empty)Add value for custom quote item attribute using REST apiREST API endpoint v1/carts/cartId/items always returns error messageCorrect way to save entries to databaseHow to remove all associated quote objects of a customer completelyMagento 2 - Save value from custom input field to quote_itemGet quote_item data using quote id and product id filter in Magento 2How to set additional data to quote_item table from controller in Magento 2?What is the purpose of additional_data column in quote_item table in magento2Set Custom Price to Quote item magento2 from controller

Nissan Patrol Зміст Перше покоління — 4W60 (1951-1960) | Друге покоління — 60 series (1960-1980) | Третє покоління (1980–2002) | Четверте покоління — Y60 (1987–1998) | П'яте покоління — Y61 (1997–2013) | Шосте покоління — Y62 (2010- ) | Посилання | Зноски | Навігаційне менюОфіційний український сайтТест-драйв Nissan Patrol 2010 7-го поколінняNissan PatrolКак мы тестировали Nissan Patrol 2016рвиправивши або дописавши її

Перекидне табло Зміст Переваги | Недоліки | Будова | Посилання | Навігаційне менюПерекидне таблоU.S. Patent 3 220 174U.S. Patent 3 501 761Split-flap-display