Ikarus 256 Зміст Описання моделі | Характеристика автобуса | Технічні дані | Цікаві факти | Див. також | Посилання | Навігаційне менюIkarus 256Технічні дані автобуса та фотографії на сайті Харків транспортнийр
Туристичні автобусиАвтобуси Ikarus
IkarusIkarus 250АвтобустримальнийIkarus 255ЛАЗахЛіАЗахКАМАЗахвантажівкахавтобусахкузоваДвигунвзуттічервоного кольорукоробка передачпедальтахометрспідометрхолодильника
Ikarus 256  | |
|---|---|
| Випуск, роки | 1977—1998  | 
| Характеристики маси | |
| Маса у спорядженому стані, т | 10.400 | 
| Маса повного автобуса, т | 16.000 | 
| Швидкісні характеристики | |
| Макс.швидкість при повному завантаженні, км/год | 108 | 
| Макс.швидкість пустого автобуса, км/год | 108 | 
| Розгін 0-60 км/год за, сек | 37 | 
| Місткість, осіб | |
| Місць для сидіння: | 45 | 
| Стоячих місць  (7 осіб/м²)  | 0 | 
| Повна місткість  (8 осіб/м²)  | 45 | 
| Розміри | |
| Довжина, мм | 11000 | 
| Ширина, мм | 2500 | 
| Висота , мм | 3100 | 
| Колісна база, мм | 5330 | 
| Кліренс, мм | 350 | 
| Двигун | |
| Тип двигуна | дизельний | 
| Назва двигуна | Raba-D2156HM6U | 
| Рульове керування | Raba | 
| Потужність, кВт | 142—190 | 
| Коробка передач | |
Ikarus 256 — 11-метровий угорський автобус 200-го модельного ряду автобусів угорської фірми Ikarus, що серійно вироблявся з 1977 по 1998 рік. Ця модель була майже повністю уніфікована з моделлю Ikarus 250, проте була на метр менша. У порівняння з його більшою версією, Ikarus 250, 256-модель стала набагато комфортнішою і мала багато нових можливостей і опцій, притаманних сучасним туристичним автобусам. Автобус може працювати як міжміський, так і туристичний. Останніми, щоправда такі автобуси працюють нечасто через наявність новіших моделей автобусів або невідповідність вимогам щодо туристичних лайнерів.
За час виробництва Ikarus 256 випускалися такі модифікації:
- Ikarus 256.44
 - Ikarus 256.50
 - Ikarus 256.51
 - Ikarus 256.54
 - Ikarus 256.74
 - Ikarus 256.75
 
Зміст
1 Описання моделі
2 Характеристика автобуса
3 Технічні дані
4 Цікаві факти
5 Див. також
6 Посилання
Описання моделі | 
Ikarus 250.59, майже точна копія Ikarus 256
Ikarus 256.44 з двостулковими дверима
Автобус Ikarus 256 є рівно на метр меншим, аніж модель 250.59. У довжину автобус складає рівно 11 метрів; висота автобуса зменшилася на 10 сантиметрів до 3.10 метра, ширина залишилася незмінною у 2.5 метра. Кузов автобуса тримальний, складається зі зварених сталевих листів; кузов цілком вагонного компонування і виглядає повністю квадратним. Колір, у який фарбуються ці автобуси найчастіше — червоно-білий; зверху червоний і знизу білий — таким було радянське фарбування таких автобусів. Передок автобуса дуже подібний до дизайну 250-тої моделі — бампер у автобуса чорного кольору, великий, зварний; на бампері міститься номер автобуса і протитуманні фари (нижня частина бампера). Вище розташовується радіатор, він нічим не прикритий, на ньому ставиться емблема Ikarus з модельним номером автобуса. З боків від радіатора розташовуються фари автобуса. Фар 4, по дві з кожного боку, фари оснащені лінзовим покриттям і мають дуже велику потужність (фари були об'єднані у одинарні у моделі Ikarus 255). Вітрове скло автобуса невеликого розміру розділене, навпіл. Склоочисники переміщаються за допомогою тягових важелів та придатні працювати у 3 режимах. Також може встановлюватися бачок з піною для миття скла, щоправда у більшості цих автобусів ця функція відсутня. Бокова обшивка автобуса складається з кількох зварених сталевих листів, яка досить тривка і легко ремонтується. Колеса автобуса, на відміну від Ikarus-250 (більшості модифікацій) і Ikarus 255 зрідка є дисковими; вони є ідентичні до коліс що застосовувалися на ЛАЗах, ЛіАЗах, КАМАЗах та багатьох вантажівках і автобусах виробництва 1970-х—1990-х років. Розмір коліс приблизно 280R, самі ж шини типу 11.00 R 20. Бокові стекла Ikarus 256 невеликого розміру, ідентичні до інших автобусів Ikarus, бокове дзеркало у формі «вуха зайця» тільки у правого бокового дзеркала. Задня частина автобуса така ж, як і у автобусів 250-ї серії: обшивкою є один сталевий лист, світлотехніка не змінилася. Задній бампер залізний, зварний, прибитий до кузова. Двигун автобуса розташовується за задньою панеллю, він став потужніший аніж у автобусів 250.59 i 255 моделей, проте не має глушника вихлопної труби, від чого робота двигуна дуже чутна, особливо на підйомах і при невеликій швидкості руху. Двері у автобуса одностулкові, відкриваються паралельно до кузова. У цього автобуса привод дверей повністю автоматичний (у 250 і 255 моделей автоматично відкривалися лише передні двері); засклені обидві двері. Салон автобуса Ikarus 256 є набагато модернізованим і більш комфортабельним, порівняно з його подібними моделями. У автобусі є 10 рядів з місцями для пасажирів і 5 місць з самого заду салону. Усі сидіння встановлені на помості, вони є набагато комфортнішими, м'якого типу і є сантиметрів на двадцять вищі за ті, що встановлюються на Ikarus 255. У автобуса з'явилося і ще одне нововведення у конструкцію сидінь — до приводу розсування прикручено підлокітники, що під'єднані справа і зліва (залежно від розміщення сидіння). Сидіння покриті синтетичною тканиною. Іншою особливістю конструкції є можливість розсунути сидіння на спеціальних рейках на кілька сантиметрів одне від одного. Проблема тісноти у цьому автобусі була частково вирішена через зменшення кількості крісел до 45. Є також підставлена педаль для ніг, що вже може регулюватися (у 250 і 255 моделі такої можливості не було). Настил підлоги салону з лінолеуму, проте доволі низькоякісного, що швидко ставав брудним і мокрим, якщо по ньому ходили у брудному і мокрому від опадів взутті. Іншою великою перевагою автобуса стали великі і світлі завіски, що набагато краще захищають від сонця, аніж стандартні, червоного кольору (справа у тому, що вікна Ikarus'ів 200 серії не тонувалися). З самого заду автобуса розташовуються 5 крісел, створюючи своєрідний спальний диван, що є загалом дуже зручний, наприклад пасажирам з малими дітьми. Останній (сидіння №41—45) розташований на двох східцях. З боків останнього ряду є додаткове вікно. У цього автобус кондиціонування значно краще аніж у його попередників: у нього є як примусовий обдув через люки, так і штучне кондиціонування; є також зсувні кватирки. Освітлення автобуса з плафонового замінене на лампочкове, у салоні встановлено світильники лампового типу, хоча освітлення у автобусі набагато гірше ніж у сучасних туристичних автобусах, що використовуються кілька рядів підсвітки у кількості 50—70 штук. Ще одним нововведенням є встановлення телевізора VCD, звичного для нових туристичних автобусів. Кабіна водія лишилася відкритого типу, приладова панель і кермо залишилися майже незмінними. Кермо Raba з гідропідсилювачем, коробка передач на 7 ступенів (включаючи «R») коробка передач типу ZF, педалі не змінилися — педаль акселератора невеликого розміру і схожа на педаль у легковому авто, педаль гальма прямокутна і великого розміру. Приладова панель залишилася незмінною: тахометр розташовується зліва, допоміжні показники справа, а класичний «Ікарусівський» спідометр на 120 км/год розташовується справа. На правій частині допоміжної панелі розташовується більшість клавіш і радіо. Окремої двері з кабіни водія немає, тому деякі прилади розташовані і на лівій панелі.
Характеристика автобуса | 
Автобус Ikarus 256 має чимало переваг, більшість проблем та вад старших моделей було усунуто. У автобуса є такі переваги, як більш комфортабельні крісла, що є вищими та набагато зручнішими, усі крісла встановлені на помостах. Штори стали світліші та істотно краще захищають від сонця. Стало більше місця завдяки усуненню холодильника і відстань між рядами стала більшою. Двері у автобуса повністю травмобезпечні і автоматичні, також збільшився об'єм багажного відсіку. Автобус має дуже високий ресурс кузова і може слугувати десятки років, а його ремонт є недорогим і простим. У автобуса є VCD-телевізор і зручний задній ряд-«диван». Проблема спертого повітря та мінімального кондиціонування усунута за допомогою зсувних кватирок та 4 обдувних люків. 
У швидкісних показниках автобус майже не поступається сучасним лайнерам, за межами міста він пересувається у середньому зі швидкістю 70—80 км/год, і може розвинути швидкість понад 100 км/год. Ikarus 256 — універсальний автобус, що може працювати як: міський, міжміський, туристичний і екскурсійний.
До недоліків моделі відносяться такі незалагоджені проблеми як погана шумоізоляція салону та гучний шум двигуна, нетоновані вікна і невідповідність багатьом нормам стосовно туристичних автобусів.
Технічні дані | 
| Модель | Ikarus 256 | 
| Застосування | міжміський  туристичний екскурсійний  | 
| Виробництво, роки | 1977—1998 | 
Довжина, мм  | 11000 | 
| Ширина, мм | 2500 | 
Висота, мм  | 3100 | 
Кузов  | вагонного компонування, оббитий сталевими листами | 
| Передній звис, мм | 2460 | 
| Задній звис, мм | 3180 | 
| Лобове скло | невеликого розміру, розділене навпіл | 
| Склоочисники | 2, переміщуються за допомогою тягових важелів, працюють у 3 режимах | 
| Світлотехніка (спереду) | 4 освітні фари великої потужності і 2 протитуманні | 
| Дзеркала зовнішнього виду | невеликого розміру, стандартні. | 
| Бампер | зварний, чорного кольору, прибитий до кузова | 
| Кольори фарбування автобуса (звичайні) | червоний (верхня частина кузова і дах)  білий (нижня частина кузова) чорний (бампер)  | 
Колісна база, мм  | 5330 | 
| Кількість осей | 2 штуки | 
| Допустиме навантаження на передню вісь, кг | 6500 | 
| Допустиме навантаження на задню вісь, кг | 11000 | 
Шини  | 11.00 R 20 | 
| Максимальний кут підйому з повною масою, % | 20 | 
| Розташування двигуна | усередині задньої панелі | 
дорожній просвіт, мм  | 350 | 
| Об'єм багажного відсіку, м³ | 3.8 | 
Двері  | автоматичні, відкриваються паралельно до кузова | 
| Кількість і формула дверей | 2 штуки, одностулкові (1—1—0) | 
| Споряджена маса (власна маса) автобуса, кг | 10400 | 
| Повна маса автобуса, кг | 16000 | 
| Настил підлоги у салоні | лінолеум | 
| Крісла | більш комфортабельні, з підлокітниками і регулюванням спинки | 
| Загально пасажирських місць, штук | 45 (10 рядів 1—40 місця); «диван» 41—45 місця | 
| Вентиляція у салоні | через зсувні кватирки і люки | 
| Вікна | роздільні, нетоновані | 
| Завіски | вставлені над кожним вікном, світлі | 
| Зручності автобуса | існує VCD-телевізор | 
| Кермо | Ikarus Raba | 
Коробка передач  | ZF S6-90U | 
| Кількість ступенів КП | 6 | 
| Двигун | Raba-D2156HM6U | 
| Потужність двигуна, кіловат | 142—190 (залежно від модифікації) | 
| Робочий об'єм, літри | 10.349 | 
| Ступінь компресії палива | 17 | 
| Місткість паливного баку, літри | 250 | 
| Обертальний момент, Н×м | 696 | 
| Витрати палива при швидкості 60 км/год на 100 км, літри | 26.5 | 
| Максимальна швидкість, км/год | 108 | 
| Розгін 0—60 км/год за, сек | 37 | 
| Гальмівний шлях з 60 км/год, метри | 23.5 | 
Цікаві факти | 
Клубний автобус ФК Томь
- Резервний склад футбольного клубу Томь (Томськ) використовує як засіб пересування автобус Ikarus-256.
 - В Україні існує міжміський маршрут Чернівці—Івано-Франківськ—Львів, на яких працюють кілька автобусів Ikarus-256.
 - Ikarus 250.59 виглядає майже повністю як Ikarus-256.
 
Див. також | 
- Ikarus 250
 - Ikarus 255
 - Ikarus 260
 - ЛАЗ-5207
 
Посилання | 
| Вікісховище має мультимедійні дані за темою: Ikarus 256 | 
- Технічні дані автобуса та фотографії на сайті Харків транспортний
 
  | ||||||||||||||