Система допусків і посадок Зміст Призначення | Принципи побудови | Див. також | Примітки | Джерела | Навігаційне меню

Multi tool use
Multi tool use

Технологія машинобудуванняДеталі машинСистема допусків і посадокСтандартизація


англ.допусківпосадокз'єднань деталей машинрізальних інструментіввимірювальних засобіввзаємозамінностіотворувалуISOрозмірсвердлазенкерирозверткипротяжки




Систе́ма до́пусків і поса́док (англ. fit system — система посадки) — сукупність допусків і посадок, закономірно побудованих на основі досвіду, теоретичних і експериментальних досліджень і оформлених у вигляді стандартів.




Зміст





  • 1 Призначення


  • 2 Принципи побудови


  • 3 Див. також


  • 4 Примітки


  • 5 Джерела




Призначення |


Система призначена для вибору мінімально необхідних, але достатніх для практики варіантів допусків і посадок типових з'єднань деталей машин. Оптимальні градації допусків і посадок є основою стандартизації різальних інструментів і вимірювальних засобів, забезпечують досягнення взаємозамінності виробів та їх складових частин, зумовлюють підвищення якості продукції.



Принципи побудови |


З урахуванням досвіду використання та вимог національних систем допусків система допусків і посадок складається з двох рівноправних систем допусків і посадок: системи отвору і системи валу[1]. Виділення названих систем викликано відмінностями в способах утворення посадок.


Посадка в системі отвору — система посадок, в яких задані зазори або натяги отримують з'єднуванням валів різних полів допусків з отворами одного поля допуску. Для побудови допусків і посадок за системою ISO використовується система, в якій найменший граничний розмір отвору ідентичний номінальному розміру, тобто нижній відхил дорівнює нулю[1].


Посадка в системі валу — система посадок, в яких задані зазори або натяги отримують з'єднуванням отворів різних полів допуску з валами одного поля допуску. Для побудови допусків і посадок за системою ISO, використовується система, в якій найбільший граничний розмір вала ідентичний номінальному розміру, тобто верхній відхил дорівнює нулю[1].


Система отвору має ширше застосування в порівнянні з системою вала, що пов'язано з її перевагами техніко-економічного характеру на стадії відпрацювання конструкції. Для обробки отворів з різними розмірами необхідна мати і різні комплекти ріжучих інструментів (свердла, зенкери, розвертки, протяжки тощо), а вали незалежно від їх розміру обробляють одним і тим же різцем чи шліфувальним кругом. Таким чином, система отвору вимагає істотно менших витрат виробництва як в процесі експериментальної обробки з'єднання, так і в умовах масового або великосерійного виробництва.


Система вала має перевагу, коли вали не вимагають додаткової обробки на основі розміточних операцій, а можуть піти у складання після так званих заготівельних технологічних процесів.


При виборі системи посадок необхідно враховувати допуски на стандартні деталі і складові частини виробів: підшипниках кочення посадки внутрішнього кільця на вал здійснюються в системі отвору, а посадка зовнішнього кільця в корпус виробу — в системі вала.



Див. також |


  • Допуск (техніка)

  • Посадка (машинобудування)


Примітки |




  1. абв ДСТУ ISO 286-1-2002 Допуски і посадки за системою ISO. Частина 1. Основи допусків, відхилів та посадок.



Джерела |



  • Вискребенцев Е. П. Допуски та посадки гладких циліндричних з'єднань у завданнях та прикладах [Текст] : навч. посібник / Е. П. Вискребенцев ; Донбаський держ. технічний ун-т. — Алчевськ : ДонДТУ, 2005. — 216 с.: рис., табл. — ISBN 966-310-070-2

  • Допуски і посадки [Текст] : навч. посібник / Г. І. Влащенко [та ін.]; ред. Л. М. Тіщенко. — Харків: Видавництво Ч. П. Червяк, 2005. — 177 с.: рис., табл. — Бібліогр.: с. 177. — ISBN 5-7763-1167-5


J1jJYQ42lqq 6017ANCz,J1VW5sIvZKMgqdf7YiHwP 7cf4Vu6
Jdca aDFZZA516GG VCE0 arx c,Z,Sx 4WdgVpybzZ0KaCK 3kr,lxgdxaCIHu y,m2

Popular posts from this blog

Nissan Patrol Зміст Перше покоління — 4W60 (1951-1960) | Друге покоління — 60 series (1960-1980) | Третє покоління (1980–2002) | Четверте покоління — Y60 (1987–1998) | П'яте покоління — Y61 (1997–2013) | Шосте покоління — Y62 (2010- ) | Посилання | Зноски | Навігаційне менюОфіційний український сайтТест-драйв Nissan Patrol 2010 7-го поколінняNissan PatrolКак мы тестировали Nissan Patrol 2016рвиправивши або дописавши її

No such entity with customerId The Next CEO of Stack OverflowTruncate table using resource model in Magento 2Custom Customer Attribute (string) get function not workingGetting current customer in custom REST API moduleSubstitute existing Customer EAV AttributesMagento 2 - Best practice for extending customer entityFatal error: Call to a member function create() on nullProduct custom attribute import with CSV Magento 2.2What is the distinction between defining a customer attribute as “system” versus not “user defined”?Custom EAV Entity Type Missing “default_attribute_set_id” In ModelMagento 2.2: Add Customer Attribute to Custom Tab in AdminHow to mass update custom dropdown customer attribute to all customers? PHP or SQL

Буцька Катерина Петрівна Зміст Біографія | Фільмографія | Дублювання та озвучення українською | Дублювання та озвучення російською | Озвучення реклами | Навігаційне менюперевірена109 змінвиправивши або дописавши її