Блокус Зміст Класичний Блокус | Блокус для двох | Трикутний блокус | Тривимірний блокус | Примітки | Див. також | Навігаційне менюBlokusФайлиПро стратегію класичного блокусаПро стратегію блокуса дуорпідказкою

Ігри на картатому полі


абстрактна стратегічнанастільна грана спеціальній дошціполіміномономінодомінотримінотетрамінопентамінопентамінотетраміно



















Блокус

BlockusFinalBoardCloseUp.jpg
Тип гри
настільні ігри
Кількість гравців
2 - 4
Вік гравців
старші 5 років
Час підготовки до гри
Менш ніж 1 хвилина
Час гри
20 - 30 хвилин
Вплив випадковості
відсутній
Необхідні здібності
Стратегія

Блокус — абстрактна стратегічна настільна гра на спеціальній дошці для двох, трьох або чотирьох осіб, яку винайшов французький математик Бернард Тавітіан. Вперше гра вийшла у Франції 2000 року. Існують декілька різновидів блокуса: класичний (Blokus Classic), для двох (Blokus Duo або Blokus Travel), трикутний (Blokus Trigon) і тривимірний (Blokus 3D). За час свого існування блокус отримав 26 різних нагород[1].




Зміст





  • 1 Класичний Блокус


  • 2 Блокус для двох


  • 3 Трикутний блокус


  • 4 Тривимірний блокус


  • 5 Примітки


  • 6 Див. також




Класичний Блокус |




Набір фігур блокуса для одного з гравців


Поле класичного блокуса є квадратом, розбитим на 20 рядів по вертикалі та горизонталі, тобто складається з 400 маленьких квадратів. При грі вчотирьох кожний гравець має набір із 21 фігури поліміно свого кольору: (одне мономіно, одне доміно, два триміно, п'ять тетраміно та дванадцять пентаміно). Кольори наборів — синій, жовтий, червоний і зелений. Гравці за чергою виставляють фігури на дошку за такими правилами. Перша фігура кожного кольору повинна зайняти (накрити) кутовий квадрат дошки. Кожну наступну фігуру цього кольору потрібно виставляти так, щоб торкнутися хоча б однієї фігури (можна більше) свого кольору кутом, але не торкнутися жодної з фігур свого кольору стороною. Фігури різного кольору можуть стикатися як завгодно. Кольори ходять в такому порядку: синій, жовтий, червоний, зелений, займаючи стартові кути поля за годинниковою стрілкою. Якщо у гравця не залишилося можливих ходів, він пропускає хід. Гру закінчено, коли ходи закінчилися у всіх гравців. Гравець заробляє стільки очок, скільки він виставив маленьких квадратів (тобто виставляння пентаміно приносить 5 очок, тетраміно — чотири очка, тощо). Якщо гравець виставив усі фігури, він отримує додатково 20 очок (якщо останньою він виставив ​​фігуру, що складається з 1 маленького квадрата) або 15 очок (в іншому випадку).


При грі вдвох кожний гравець грає за два кольори, один за червоний та синій, інший за жовтий та зелений. При цьому, як і раніше, фігури різних кольорів навіть одного гравця можуть стикатися як завгодно. При грі вдвох гравець повинен добре взаємодіяти двома кольорами, іноді жертвуючи виставленням кількох фігур одного кольору для того, щоб виставити всі фігури іншого свого кольору та отримати додаткові очки.



Блокус для двох |




Blokus Duo


Поле цього різновиду блокуса менше (квадрат 14 на 14), і кожен гравець має по одному набору фігур, фіолетового та помаранчевого кольорів. Стартові точки знаходяться не в кутах поля, а на відстані 5 клітин від кута по діагоналі. Інші аспекти правил правил збігаються з класичним блокусом.



Трикутний блокус |




Blokus Trigon


Фігури в трикутному блокусі складаються з маленьких трикутників (від 1 до 6), а поле є шестикутником, також розбитим на маленькі трикутники. Стартових точок шість, і кожний гравець під час свого першого ходу може вибирати з них будь-яку вільну. В іншому правила збігаються з класичним блокусом. При грі вдвох кожний гравець грає за два кольори (синій із червоним та жовтий із зеленим). Також можлива гра трьох гравців, при цьому один колір не бере. Поле при грі втрьох на 1 ряд менше (в тій версії, що виходить тепер, цей ряд має іншу фактуру).



Тривимірний блокус |




Blokus 3D


Фігури в тривимірному блокусі складаються з кубиків (двох, трьох або чотирьох, всього 11 фігур). Поле є частиною площини, розбитої на маленькі квадрати. Є чотири різних варіанти поля. Фігури викладають так, щоб під ними не залишалося порожніх місць, при цьому не перевищуючи максимальну висоту (для деяких полів максимальна висота різна в різних точках поля). У тривимірному блокусі кожна фігура свого кольору, починаючи з другої, повинна торкнутися однієї з попередніх фігур гранню (а не ребром або кутом за аналогією з класичним блокусом). Якщо гравець один раз пропустив хід, він пропускає всі ходи далі до кінця гри. Коли ніхто більше не може виставити фігуру, підраховують очки. Гравець отримує одне очко за кожну клітину, яку видно при погляді на поле зверху (при цьому вона може бути не на максимальній висоті), і втрачає одне очко за кожну не виставлену фігуру, незалежно від її розміру. У тривимірний блокус можна грати вчотирьох; удвох, по одному набору фігур для кожного гравця; удвох, по два набори фігур у кожного гравця; а також утрьох (один набір не бере).



Примітки |




  1. Blokus



Див. також |




  • Про стратегію класичного блокуса

  • Про стратегію блокуса дуо




Popular posts from this blog

Can not update quote_id field of “quote_item” table magento 2Magento 2.1 - We can't remove the item. (Shopping Cart doesnt allow us to remove items before becomes empty)Add value for custom quote item attribute using REST apiREST API endpoint v1/carts/cartId/items always returns error messageCorrect way to save entries to databaseHow to remove all associated quote objects of a customer completelyMagento 2 - Save value from custom input field to quote_itemGet quote_item data using quote id and product id filter in Magento 2How to set additional data to quote_item table from controller in Magento 2?What is the purpose of additional_data column in quote_item table in magento2Set Custom Price to Quote item magento2 from controller

How to solve knockout JS error in Magento 2 Planned maintenance scheduled April 23, 2019 at 23:30 UTC (7:30pm US/Eastern) Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Unicorn Meta Zoo #1: Why another podcast?(Magento2) knockout.js:3012 Uncaught ReferenceError: Unable to process bindingUnable to process binding Knockout.js magento 2Cannot read property `scopeLabel` of undefined on Product Detail PageCan't get Customer Data on frontend in Magento 2Magento2 Order Summary - unable to process bindingKO templates are not loading in Magento 2.1 applicationgetting knockout js error magento 2Product grid not load -— Unable to process binding Knockout.js magento 2Product form not loaded in magento2Uncaught ReferenceError: Unable to process binding “if: function()return (isShowLegend()) ” magento 2

Nissan Patrol Зміст Перше покоління — 4W60 (1951-1960) | Друге покоління — 60 series (1960-1980) | Третє покоління (1980–2002) | Четверте покоління — Y60 (1987–1998) | П'яте покоління — Y61 (1997–2013) | Шосте покоління — Y62 (2010- ) | Посилання | Зноски | Навігаційне менюОфіційний український сайтТест-драйв Nissan Patrol 2010 7-го поколінняNissan PatrolКак мы тестировали Nissan Patrol 2016рвиправивши або дописавши її