Метрополітен Порту Історія | Перспективні проекти | Посилання | Навігаційне менюmetrodoporto.ptwww.metrodoporto.ptКарта метроOporto Photo GalleryФотографії128391840виправивши або дописавши її
Великий ПортуМетрополітени Португалії
порт.метроПортуПортугаліяВеликий ПортуВіла-ду-КондеВіла-Нова-де-ГайяМатозіньюшПовуа-де-ВарзінTransdev2000Тунелепрохідницьку машинуHerrenknechtЄвро-200430 червня27 травняВВП2011 року
Метрополітен Порту порт. Metro do Porto | |
---|---|
Інформація | |
Країна | Португалія |
Місто | Порту |
Дата відкриття | 7 грудня 2002 |
Довжина ліній | 60 км |
Кількість станцій | 82 |
Кількість ліній | 6 |
Схема ліній | |
metrodoporto.pt | |
Metro do Porto на Вікісховищі |
Метрополітен Порту (порт. Metro do Porto) — метро в місті Порту, Португалія.
Метрополітен складається з 6 окремих ліній, 82 станцій і з'єднує шість міст агломерації Великий Порту, а саме: сам Порту, Віла-ду-Конде, Віла-Нова-де-Гайя, Майа, Матозіньюш та Повуа-де-Варзін. Оператором метрополітену є компанія Transdev.
Історія |
Починаючі з 2000 року фірма-генпідрядник Normetro проклала підземні двоколійні тунелі загальною довжиною 7 км. При бурінні тонелів в змішаних сипучих і твердих породах, які містили від 50% до 90% граніту, фірма-виконавць Arge Transmetro використала Тунелепрохідницьку машину EPB (скор. від engl. Earth Pressure Balance Shield) німецької машинобудівної фірми Herrenknecht з діаметром головного щита 8,71 метра.
Лінія A (синя лінія), що з'єднує Матозіньюш і станцію Тріндаді у центрі Порту, була відкрита у 2002 році. Через два роки вона була розширена до стадіону Драган у рамках підготовки до Євро-2004.
Після цього відкрилися лінії B (червона лінія) — 14 квітня 2005 року, C (зелена лінія) — 30 червня 2005 року, D (жовта лінія) — 2005–2006 роки, E (фіолетова лінія) — 27 травня 2006 року.
Лінії A, B, C та E всередині міста Порту прямують паралельно одна одній, поступово відгалужуючись від прямої (крім B, що залишається лежати вздовж неї). Лінія D, будівництво якої було найважчим, перетинає чотири лінії, що залишились, на станції Триндади.
Станом на 2007 рік, загальна вартість метрополітену склала 3500 млн. € , або понад 1 % від ВВП країни. Витрати за проектом виявились вище очікувань, лише у 2006 році збитки міського уряду досягли 122 млн. €
2 січня 2011 року введена в експлуатацію лінія F.
Перспективні проекти |
Незважаючи на великі витрати у метрополітені Порту планується введення в експлуатацію лінії G, а також розширення ліній A, B, C, D.
Посилання |
www.metrodoporto.pt — офіційний сайт «Метрополітен Порту».- Карта метро
http://www.linhandante.com — сайт реалізатора квитків.- Oporto Photo Gallery
Фотографії на Flickr
|
Це незавершена стаття про метрополітен. Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її. |