VRML Зміст Формат | Стандарти | Поява, популярність і занепад | Документація | Див. також | Посилання | Навігаційне менюспецифікація VRML ISO / IEC 14772Web3D консорціумAnnuaire des mondes virtuels et chats 3D: options single-user-mode/multi-user -mode avec images et liens directs vers ~ 1000 mondesПідручники та прикладивиправивши або дописавши її

Інтернет-стандартиТривимірна графікаКомп'ютерна графіка


англ.віртуальної реальностівекторної графікиWWWкольоромтекстурамиблискомпрозорістюURLІнтернетJavaJavaScriptECMAScriptgzipX3DТимом Бернерсом-ЛіМарк Песке1997SGI Cosmo SoftwareМосквіParallel GraphicsPlatinum TechnologiesMicrosoft ChromeAdobe AtmosphereShockwave 3DMPEG-4САПР




VRML (англ. Virtual Reality Modeling Language — мова моделювання віртуальної реальності) — стандартний формат файлів для демонстрації тривимірної інтерактивної векторної графіки, використовується у WWW.




Зміст





  • 1 Формат


  • 2 Стандарти


  • 3 Поява, популярність і занепад


  • 4 Документація


  • 5 Див. також


  • 6 Посилання




Формат |


VRML — це текстовий формат файлів, де, наприклад, вершини і межі багатогранників можуть вказуватися разом з кольором поверхні, текстурами, блиском, прозорістю і так далі. URL можуть бути пов'язані з графічними компонентами, таким чином, що веб-браузер може отримувати веб-сторінку або новий VRML-файл з мережі Інтернет тоді, коли користувач клацає по будь-якому графічному компоненті. Рух, звуки, освітлення та інші аспекти віртуального світу можуть з'являтися як реакція на дії користувача або ж на інші зовнішні події, наприклад таймери. Особливий компонент Script Node дозволяє додавати програмний код (наприклад, Java або JavaScript (ECMAScript)) до VRML-файлу.


VRML-файли зазвичай називаються світами і мають розширення *.wrl (наприклад: island.wrl). Хоча VRML-світи використовують текстовий формат вони часто можуть бути стиснуті з використанням алгоритму компресії gzip для того, щоб їх можна було передавати по мережі за менший час. Більшість програм тривимірного моделювання можуть зберігати об'єкти та сцени у форматі VRML.



Стандарти |


Для подальшої колективної розробки формату був створений консорціум Web3D.


Перша версія VRML була випущена в листопаді 1994 року. Ця версія була заснована на API і файловому форматі програмної компоненти Open Inventor, спочатку розробленої в SGI. Поточна і функціонально завершена версія — VRML97 (ISO / IEC 14772-1:1997). Зараз VRML витіснюється форматом X3D (ISO / IEC 19775-1).



Поява, популярність і занепад |


Поняття VRML було введено Дейвом Раджеттом (Dave Raggett) у документі, представленому на Першій Міжнародній Конференції з питань Всесвітньої Павутини (1994 рік) і вперше обговорювалось на WWW94 VRML BOF, заснованої Тимом Бернерсом-Лі де Марк Песке (Mark Pesce) представив демо-програму Labirinth («Лабіринт»), розроблену ним спільно з Тоні Парізі (Tony Parisi) і Пітером Кеннардом (Peter Kennard).


VRML досяг вершини популярності після виходу VRML 2.0 у 1997 році, коли він став використовуватися на деяких персональних сторінках та сайтах, в основному для 3D-чатів. Формат підтримувався SGI Cosmo Software (основний кістяк програмістів цього підрозділу знаходився в Москві і зараз це компанія Parallel Graphics). Коли в 1998 році SGI була реструктурована цей підрозділ було продано Platinum Technologies, яке потім було куплено Computer Associates. Остання не стала розвивати і поширювати програми для VRML. Порожнеча була заповнена різними недовговічними комерційними Web 3D форматами, що з'явилися за останні кілька років, включаючи Microsoft Chrome, Adobe Atmosphere і Shockwave 3D, проте жоден з цих форматів не підтримується сьогодні. Можливості VRML залишалися незмінними, тоді як можливості тривимірної комп'ютерної графіки реального часу росли. VRML Consortium змінив свою назву на Web3D Consortium і почав працювати над нащадком VRML — X3D.


Хоча VRML ще продовжує використовуватися у деяких областях, особливо в освітньому та дослідницькому середовищі, де найбільш цінуються відкриті специфікації, можна сказати, що він витіснений форматом X3D. MPEG-4 Interactive Profile (ISO / IEC 14496) був заснований на VRML (тепер на X3D) і X3D, здебільшого, зворотно-сумісний з ним. VRML також продовжує використовуватися як файловий формат для обміну 3D-моделями, особливо в САПР.



Документація |


  • специфікація VRML ISO / IEC 14772

  • Web3D консорціум

  • Annuaire des mondes virtuels et chats 3D: options single-user-mode/multi-user -mode avec images et liens directs vers ~ 1000 mondes


Див. також |


  • FreeWRL


Посилання |



  • Підручники та приклади.




Popular posts from this blog

Тонконіг бульбистий Зміст Опис | Поширення | Екологія | Господарське значення | Примітки | Див. також | Література | Джерела | Посилання | Навігаційне меню1114601320038-241116202404kew-435458Poa bulbosaЭлектронный каталог сосудистых растений Азиатской России [Електронний каталог судинних рослин Азіатської Росії]Малышев Л. Л. Дикие родичи культурных растений. Poa bulbosa L. - Мятлик луковичный. [Малишев Л. Л. Дикі родичи культурних рослин. Poa bulbosa L. - Тонконіг бульбистий.]Мятлик (POA) Сем. Злаки (Мятликовые) [Тонконіг (POA) Род. Злаки (Тонконогові)]Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Description from Flora of China) [Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Опис від Флора Китаю)]Poa bulbosa L. – lipnice cibulkatá / lipnica cibulkatáPoa bulbosa в базі даних Poa bulbosa на сайті Poa bulbosa в базі даних «Global Biodiversity Information Facility» (GBIF)Poa bulbosa в базі даних «Euro + Med PlantBase» — інформаційному ресурсі для Євро-середземноморського розмаїття рослинPoa bulbosa L. на сайті «Плантариум»

Лель (журнал) Зміст Історія | Редакція | Автори і рубрики | Інтерв'ю, статті, рецензії | Див. також | Посилання | Навігаційне менюперевірена1 змінаСергій Чирков: «Плейбой» і «Пентхауз» у кіосках з'явилися вже після того, як зник «Лель»«Лель», підшивка 10 номерів (1992, 1993)Ніч з «Другом Читача»: казки на ніч для дорослихІнформація про журнал на сервері журналістів у ВР УкраїниНаталія Патрікєєва. Лель. Перший український еротичний журналр

Best approach to update all entries in a list that is paginated?Best way to add items to a paginated listChoose Your Country: Best Usability approachUpdate list when a user is viewing the list without annoying themWhen would the best day to update your webpage be?What should happen when I add a Row to a paginated, sorted listShould I adopt infinite scrolling or classical pagination?How to show user that page objects automatically updateWhat is the best location to locate the comments section in a list pageBest way to combine filtering and selecting items in a listWhen one of two inputs must be updated to satisfy a consistency criteria, which should you update (if at all)?