Цикл OODA Концепція СОРД | Складові елементи СОРД | Примітки | Навігаційне менюперевірена1 змінаThe d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. BoydПетля Бойда и кибернетика второго порядкаОсновы теории Джона Бойда

Повітряні сили СШАВоєнне мистецтвоЗворотний зв'язок


англ.Джоном БойдомкібернетичнийЖан ПіажеЛюдвіг фон БерталанфіТомас КунМайкл ПоланьїНорберт Вінер




Цикл СОРД (англ. OODA, O – observe, O – orient, D – decide, A – act) – концепція, розроблена Джоном Бойдом у 1995 році, також відома як «петля Бойда»[1]. СОРД — це кібернетичний самовідтворюваний і саморегулюючий цикл, що має у своїй структурі процесу 4: спостереження, орієнтація, рішення, дія. Модель НОРД припускає багаторазове повторення петлі дій: відбувається реалізація принципу зворотного зв'язку. Згідно з Бойдом, будь-які процеси, що відповідають реальності, діють у безперервному циклі, постійно взаємодіють з навколишнім середовищем і враховують її постійні зміни[2].


Ідеї Д. Бойда склалися на основі праць таких відомих дослідників, як Жан Піаже, Людвіг фон Берталанфі, Томас Кун, Майкл Поланьї, Норберт Вінер, Грегорі Бэйтсон.



Концепція СОРД |


Свою концепцію Д. Бойд розробляв для армії США. У зв'язку з цим СОРД спочатку ставив своїм завданням пояснення причин поразок і перемог між противниками. Згідно з концепцією Д. Бойда, обидві сторони, що вступають у військовий конфлікт, діють і приймають рішення у межах своєї петлі СОРД.


Існує два основних способи досягнення перемоги над супротивником: зробити свої цикли дій більш швидкими або поліпшити якість прийнятих рішень. Перший варіант дозволить діяти на випередження і змусить противника реагувати на дії (більш швидка петля дій, ніж у супротивника). Другий шлях — прийняття рішень, які найкраще відповідають даній ситуації, ніж рішення супротивника або ж добитися погіршення рішень з боку противника. У деяких випадках противника може не бути, але у такому разі його замінює зовнішнє середовище.



Складові елементи СОРД |


СОРД складається з 4 елементів[3]:


  • Спостереження (англ. Observation) — процес перетворення змін у зовнішньому і внутрішньому (елементи зворотного зв'язку) середовищі у форму сигналів-даних, що використовуються в подальшому. Інформацію можна збирати із зовнішніх і внутрішніх джерел. Якість та швидкість збору інформації визначає ефективність прийнятих рішень.

  • Орієнтація (англ. Orientation) — процес оцінки даних відповідно до контексту, наділення даних сенсом. Швидкість і якість цього етапу залежать від того, скільки існує вже сформованих планів. Якщо їх мало або немає, то буде витрачатися час на їх розробку. Орієнтація – найскладніший етап у всьому циклі. Даний етап складається з двох підетапів:
    • А. Руйнування/Аналіз (англ. Destruction). Руйнування є процесом роздроблення на дрібні елементарні частини, які більш легкі для розуміння.

    • Б. Творення/Синтез (англ. Creation). Якщо підетап «руйнування» передбачає деконструкцію складного питання, то «етап» творення ставить своєю метою, за рахунок обробки спрощеної інформації, створення плану і альтернатив вирішення проблеми.


  • Рішення (англ. Decision) — етап, що передбачає вибір альтернатив і планів на основі, яка була розроблена на етапі орієнтації. Критерії вибору можуть бути різними і залежати від цілей конкретної системи;

  • Дія ( англ. Action) — процес впливу на навколишнє середовище. Відбувається реалізація конкретного розробленого плану. В результаті на цю дію зовнішнє середовище змінюється, що впливає на всю системи. Реалізується принцип зворотного зв'язку.


Примітки |




  1. The d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. Boyd. 2011-03-24. Процитовано 2016-10-31. 


  2. Петля Бойда и кибернетика второго порядка. Издательство «Открытые системы». Процитовано 2016-10-31. 


  3. Основы теории Джона Бойда. milresource.ru. Процитовано 2016-10-31. 







Popular posts from this blog

Best approach to update all entries in a list that is paginated?Best way to add items to a paginated listChoose Your Country: Best Usability approachUpdate list when a user is viewing the list without annoying themWhen would the best day to update your webpage be?What should happen when I add a Row to a paginated, sorted listShould I adopt infinite scrolling or classical pagination?How to show user that page objects automatically updateWhat is the best location to locate the comments section in a list pageBest way to combine filtering and selecting items in a listWhen one of two inputs must be updated to satisfy a consistency criteria, which should you update (if at all)?

Тонконіг бульбистий Зміст Опис | Поширення | Екологія | Господарське значення | Примітки | Див. також | Література | Джерела | Посилання | Навігаційне меню1114601320038-241116202404kew-435458Poa bulbosaЭлектронный каталог сосудистых растений Азиатской России [Електронний каталог судинних рослин Азіатської Росії]Малышев Л. Л. Дикие родичи культурных растений. Poa bulbosa L. - Мятлик луковичный. [Малишев Л. Л. Дикі родичи культурних рослин. Poa bulbosa L. - Тонконіг бульбистий.]Мятлик (POA) Сем. Злаки (Мятликовые) [Тонконіг (POA) Род. Злаки (Тонконогові)]Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Description from Flora of China) [Poa bulbosa Linnaeus, Sp. Pl. 1: 70. 1753. 鳞茎早熟禾 lin jing zao shu he (Опис від Флора Китаю)]Poa bulbosa L. – lipnice cibulkatá / lipnica cibulkatáPoa bulbosa в базі даних Poa bulbosa на сайті Poa bulbosa в базі даних «Global Biodiversity Information Facility» (GBIF)Poa bulbosa в базі даних «Euro + Med PlantBase» — інформаційному ресурсі для Євро-середземноморського розмаїття рослинPoa bulbosa L. на сайті «Плантариум»

If a poisoned arrow's piercing damage is reduced to 0, do you still get poisoned? The 2019 Stack Overflow Developer Survey Results Are InDoes a zero-damage attack still count as a hit?Damage reduction and damage resistance: how to calculate?If a monk reduces damage to 0 using Deflect Missiles, does the attack still hit?Do damage resistance and temp hit points from False Life and the Heavy Armor Master feat stack?When does Armor of Agathys take effect?Should the damage from an unarmed strike be reduced by Heavy Armor Master?What's the duration of these wild feats?Does the Heavy Armor Master feat reduce damage twice against a mixed damage attack?Are Erinyes' Hellish Weapons poisonous in a PC's hands?How can I gain resistance to piercing, bludgeoning, and slashing damage while in heavy armor?Damage reduction and damage resistance: how to calculate?Can Mage Hand Legerdemain load a hand crossbow? What about two hand crossbows?Does the Polearm Master attack work with poison?