Цикл OODA Концепція СОРД | Складові елементи СОРД | Примітки | Навігаційне менюперевірена1 змінаThe d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. BoydПетля Бойда и кибернетика второго порядкаОсновы теории Джона Бойда

Повітряні сили СШАВоєнне мистецтвоЗворотний зв'язок


англ.Джоном БойдомкібернетичнийЖан ПіажеЛюдвіг фон БерталанфіТомас КунМайкл ПоланьїНорберт Вінер




Цикл СОРД (англ. OODA, O – observe, O – orient, D – decide, A – act) – концепція, розроблена Джоном Бойдом у 1995 році, також відома як «петля Бойда»[1]. СОРД — це кібернетичний самовідтворюваний і саморегулюючий цикл, що має у своїй структурі процесу 4: спостереження, орієнтація, рішення, дія. Модель НОРД припускає багаторазове повторення петлі дій: відбувається реалізація принципу зворотного зв'язку. Згідно з Бойдом, будь-які процеси, що відповідають реальності, діють у безперервному циклі, постійно взаємодіють з навколишнім середовищем і враховують її постійні зміни[2].


Ідеї Д. Бойда склалися на основі праць таких відомих дослідників, як Жан Піаже, Людвіг фон Берталанфі, Томас Кун, Майкл Поланьї, Норберт Вінер, Грегорі Бэйтсон.



Концепція СОРД |


Свою концепцію Д. Бойд розробляв для армії США. У зв'язку з цим СОРД спочатку ставив своїм завданням пояснення причин поразок і перемог між противниками. Згідно з концепцією Д. Бойда, обидві сторони, що вступають у військовий конфлікт, діють і приймають рішення у межах своєї петлі СОРД.


Існує два основних способи досягнення перемоги над супротивником: зробити свої цикли дій більш швидкими або поліпшити якість прийнятих рішень. Перший варіант дозволить діяти на випередження і змусить противника реагувати на дії (більш швидка петля дій, ніж у супротивника). Другий шлях — прийняття рішень, які найкраще відповідають даній ситуації, ніж рішення супротивника або ж добитися погіршення рішень з боку противника. У деяких випадках противника може не бути, але у такому разі його замінює зовнішнє середовище.



Складові елементи СОРД |


СОРД складається з 4 елементів[3]:


  • Спостереження (англ. Observation) — процес перетворення змін у зовнішньому і внутрішньому (елементи зворотного зв'язку) середовищі у форму сигналів-даних, що використовуються в подальшому. Інформацію можна збирати із зовнішніх і внутрішніх джерел. Якість та швидкість збору інформації визначає ефективність прийнятих рішень.

  • Орієнтація (англ. Orientation) — процес оцінки даних відповідно до контексту, наділення даних сенсом. Швидкість і якість цього етапу залежать від того, скільки існує вже сформованих планів. Якщо їх мало або немає, то буде витрачатися час на їх розробку. Орієнтація – найскладніший етап у всьому циклі. Даний етап складається з двох підетапів:
    • А. Руйнування/Аналіз (англ. Destruction). Руйнування є процесом роздроблення на дрібні елементарні частини, які більш легкі для розуміння.

    • Б. Творення/Синтез (англ. Creation). Якщо підетап «руйнування» передбачає деконструкцію складного питання, то «етап» творення ставить своєю метою, за рахунок обробки спрощеної інформації, створення плану і альтернатив вирішення проблеми.


  • Рішення (англ. Decision) — етап, що передбачає вибір альтернатив і планів на основі, яка була розроблена на етапі орієнтації. Критерії вибору можуть бути різними і залежати від цілей конкретної системи;

  • Дія ( англ. Action) — процес впливу на навколишнє середовище. Відбувається реалізація конкретного розробленого плану. В результаті на цю дію зовнішнє середовище змінюється, що впливає на всю системи. Реалізується принцип зворотного зв'язку.


Примітки |




  1. The d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. Boyd. 2011-03-24. Процитовано 2016-10-31. 


  2. Петля Бойда и кибернетика второго порядка. Издательство «Открытые системы». Процитовано 2016-10-31. 


  3. Основы теории Джона Бойда. milresource.ru. Процитовано 2016-10-31. 







Popular posts from this blog

Can not update quote_id field of “quote_item” table magento 2Magento 2.1 - We can't remove the item. (Shopping Cart doesnt allow us to remove items before becomes empty)Add value for custom quote item attribute using REST apiREST API endpoint v1/carts/cartId/items always returns error messageCorrect way to save entries to databaseHow to remove all associated quote objects of a customer completelyMagento 2 - Save value from custom input field to quote_itemGet quote_item data using quote id and product id filter in Magento 2How to set additional data to quote_item table from controller in Magento 2?What is the purpose of additional_data column in quote_item table in magento2Set Custom Price to Quote item magento2 from controller

How to solve knockout JS error in Magento 2 Planned maintenance scheduled April 23, 2019 at 23:30 UTC (7:30pm US/Eastern) Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Unicorn Meta Zoo #1: Why another podcast?(Magento2) knockout.js:3012 Uncaught ReferenceError: Unable to process bindingUnable to process binding Knockout.js magento 2Cannot read property `scopeLabel` of undefined on Product Detail PageCan't get Customer Data on frontend in Magento 2Magento2 Order Summary - unable to process bindingKO templates are not loading in Magento 2.1 applicationgetting knockout js error magento 2Product grid not load -— Unable to process binding Knockout.js magento 2Product form not loaded in magento2Uncaught ReferenceError: Unable to process binding “if: function()return (isShowLegend()) ” magento 2

Nissan Patrol Зміст Перше покоління — 4W60 (1951-1960) | Друге покоління — 60 series (1960-1980) | Третє покоління (1980–2002) | Четверте покоління — Y60 (1987–1998) | П'яте покоління — Y61 (1997–2013) | Шосте покоління — Y62 (2010- ) | Посилання | Зноски | Навігаційне менюОфіційний український сайтТест-драйв Nissan Patrol 2010 7-го поколінняNissan PatrolКак мы тестировали Nissan Patrol 2016рвиправивши або дописавши її