Цикл OODA Концепція СОРД | Складові елементи СОРД | Примітки | Навігаційне менюперевірена1 змінаThe d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. BoydПетля Бойда и кибернетика второго порядкаОсновы теории Джона Бойда

Multi tool use
Multi tool use

Повітряні сили СШАВоєнне мистецтвоЗворотний зв'язок


англ.Джоном БойдомкібернетичнийЖан ПіажеЛюдвіг фон БерталанфіТомас КунМайкл ПоланьїНорберт Вінер




Цикл СОРД (англ. OODA, O – observe, O – orient, D – decide, A – act) – концепція, розроблена Джоном Бойдом у 1995 році, також відома як «петля Бойда»[1]. СОРД — це кібернетичний самовідтворюваний і саморегулюючий цикл, що має у своїй структурі процесу 4: спостереження, орієнтація, рішення, дія. Модель НОРД припускає багаторазове повторення петлі дій: відбувається реалізація принципу зворотного зв'язку. Згідно з Бойдом, будь-які процеси, що відповідають реальності, діють у безперервному циклі, постійно взаємодіють з навколишнім середовищем і враховують її постійні зміни[2].


Ідеї Д. Бойда склалися на основі праць таких відомих дослідників, як Жан Піаже, Людвіг фон Берталанфі, Томас Кун, Майкл Поланьї, Норберт Вінер, Грегорі Бэйтсон.



Концепція СОРД |


Свою концепцію Д. Бойд розробляв для армії США. У зв'язку з цим СОРД спочатку ставив своїм завданням пояснення причин поразок і перемог між противниками. Згідно з концепцією Д. Бойда, обидві сторони, що вступають у військовий конфлікт, діють і приймають рішення у межах своєї петлі СОРД.


Існує два основних способи досягнення перемоги над супротивником: зробити свої цикли дій більш швидкими або поліпшити якість прийнятих рішень. Перший варіант дозволить діяти на випередження і змусить противника реагувати на дії (більш швидка петля дій, ніж у супротивника). Другий шлях — прийняття рішень, які найкраще відповідають даній ситуації, ніж рішення супротивника або ж добитися погіршення рішень з боку противника. У деяких випадках противника може не бути, але у такому разі його замінює зовнішнє середовище.



Складові елементи СОРД |


СОРД складається з 4 елементів[3]:


  • Спостереження (англ. Observation) — процес перетворення змін у зовнішньому і внутрішньому (елементи зворотного зв'язку) середовищі у форму сигналів-даних, що використовуються в подальшому. Інформацію можна збирати із зовнішніх і внутрішніх джерел. Якість та швидкість збору інформації визначає ефективність прийнятих рішень.

  • Орієнтація (англ. Orientation) — процес оцінки даних відповідно до контексту, наділення даних сенсом. Швидкість і якість цього етапу залежать від того, скільки існує вже сформованих планів. Якщо їх мало або немає, то буде витрачатися час на їх розробку. Орієнтація – найскладніший етап у всьому циклі. Даний етап складається з двох підетапів:
    • А. Руйнування/Аналіз (англ. Destruction). Руйнування є процесом роздроблення на дрібні елементарні частини, які більш легкі для розуміння.

    • Б. Творення/Синтез (англ. Creation). Якщо підетап «руйнування» передбачає деконструкцію складного питання, то «етап» творення ставить своєю метою, за рахунок обробки спрощеної інформації, створення плану і альтернатив вирішення проблеми.


  • Рішення (англ. Decision) — етап, що передбачає вибір альтернатив і планів на основі, яка була розроблена на етапі орієнтації. Критерії вибору можуть бути різними і залежати від цілей конкретної системи;

  • Дія ( англ. Action) — процес впливу на навколишнє середовище. Відбувається реалізація конкретного розробленого плану. В результаті на цю дію зовнішнє середовище змінюється, що впливає на всю системи. Реалізується принцип зворотного зв'язку.


Примітки |




  1. The d-n-i echo: The Essence of Winning and Losing, by John R. Boyd. 2011-03-24. Процитовано 2016-10-31. 


  2. Петля Бойда и кибернетика второго порядка. Издательство «Открытые системы». Процитовано 2016-10-31. 


  3. Основы теории Джона Бойда. milresource.ru. Процитовано 2016-10-31. 







WL34YW0f,pL,OyCUi4JLgML4k9 9dtVbzxGGfhK4Aa 1YPrK3Uj X CYwd3 CRxK1zDHn6,EcZmkQoRC
f VwA GgI041wWFSC4 iQ1AZNsUWVTLfO1BJ8mtoz09na,XIOiwRL iMsbyH5bjQhLt CVXp8u4WncOYgnPY

Popular posts from this blog

Nissan Patrol Зміст Перше покоління — 4W60 (1951-1960) | Друге покоління — 60 series (1960-1980) | Третє покоління (1980–2002) | Четверте покоління — Y60 (1987–1998) | П'яте покоління — Y61 (1997–2013) | Шосте покоління — Y62 (2010- ) | Посилання | Зноски | Навігаційне менюОфіційний український сайтТест-драйв Nissan Patrol 2010 7-го поколінняNissan PatrolКак мы тестировали Nissan Patrol 2016рвиправивши або дописавши її

No such entity with customerId The Next CEO of Stack OverflowTruncate table using resource model in Magento 2Custom Customer Attribute (string) get function not workingGetting current customer in custom REST API moduleSubstitute existing Customer EAV AttributesMagento 2 - Best practice for extending customer entityFatal error: Call to a member function create() on nullProduct custom attribute import with CSV Magento 2.2What is the distinction between defining a customer attribute as “system” versus not “user defined”?Custom EAV Entity Type Missing “default_attribute_set_id” In ModelMagento 2.2: Add Customer Attribute to Custom Tab in AdminHow to mass update custom dropdown customer attribute to all customers? PHP or SQL

Буцька Катерина Петрівна Зміст Біографія | Фільмографія | Дублювання та озвучення українською | Дублювання та озвучення російською | Озвучення реклами | Навігаційне менюперевірена109 змінвиправивши або дописавши її