Петербурзький трамвай Зміст Історія | Депо | Лінії на початок 2010-х | Рухомий склад | Дивись також | Ресурси Інтернету | Навігаційне менюelectrotrans.spb.ruМаршруты трамваев на карте городского транспорта 2015Маршруты трамваев Санкт-Петербурга на картеОфициальный сайт ГУП «Горэлектротранс»Сайт комитета «Петербуржцы — за общественный транспорт»Сайт «Трамвай Санкт-Петербурга»Сайт «Петербургский трамвай»Сайт «Электротранспорт Северной Столицы»старую версиюStrassenbahnen in Sankt-PetersburgТрамвайная фотогалерея на сайте «Твой транспорт»Гортранср
Трамвайні системи РосіїТранспорт у Санкт-Петербурзі
Санкт-ПетербургРосіяконкиМосковський вокзал1524 ммльодового трамваю Санкт-Петербургаінтербелуму
Петербурзький трамвай | |
---|---|
Країна | Росія |
Місто | Санкт-Петербург |
Дата відкриття | 16 (29) сентября 1907 года |
Довжина маршрутів | 220 км |
Довжина ліній | 500 |
Живлення | контактна мережа |
Колія | 1524 мм |
Кількість маршрутів | 39 |
Кількість депо | 6 |
Кількість вагонів | 790 |
Типи вагонів | ЛМ-68М, ЛВС-86, ЛВС-97, ЛМ-99, ЛВС-2005, ЛМ-2008, КТМ-31, БКМ-843 |
Експлуатуюча організація | ГУП «Горэлектротранс» |
Сайт | electrotrans.spb.ru |
Карта | |
Петербурзький трамвай на Вікісховищі |
Петербурзький трамвай — діюча трамвайна мережа у місті Санкт-Петербург, Росія. Одна з найдовших трамвайних систем у світі.
Зміст
1 Історія
1.1 1860-1941
1.2 1941–1945
1.3 Повоєнні часи
2 Депо
3 Лінії на початок 2010-х
4 Рухомий склад
5 Дивись також
6 Ресурси Інтернету
Історія |
1860-1941 |
У 1854 році була введена в дію перша ліня вантажної конки завдовжки 4,3 км, друга лінія, завдовжки 3 км, була введена в дію у 1860 році.
27 серпня 1863 була введена в дію пасажирська лінія, що була побудована компанією 1re Compagnie des tramways á Petersbourg. — Невська - Лінія прямувала від Адміралтейської площі Невським проспектом до Миколаївського вокзалу (Московський вокзал), з шириною колії 1524 мм. У 1866 році З 1874 року розпочався інтенсивний розвиток конки, а у 1877 році довжина колій склала 90 км, 1899 рік - 131 км, 2407 коней, 433 вагонів і шість потягів. У 1878 році було введено лінію від Миколаївського (нині Московського вокзалу) до села Мушинка (наразі у складі Санкт-Петербурга). У 1881 році, було введено в дію першу лінію парового трамваю на Лісовій лінії (Військово-Медична академії - Круглий пруд).
Перша демонстрація в електричних трамваїв в Санкт-Петербурзі відбулася 22 серпня 1880. Проте далі демонстрації справа не пішла. Взимку 1894 електричні трамваї повернулися в Санкт-Петербург, у вигляді льодового трамваю Санкт-Петербурга, що тільки працював у зимовий період.
29 вересня 1907 року було відкрито регулярний рух електричного трамваю вулицями Санкт-Петербурга.
Перша лінія пройшла від Головного штабу до 8-ої лінії Васильєвського острова, до 1914 трамвай ходив уже майже за всіма основними вулицями міста. З початком Першої світової війни розвиток трамвайної мережі дещо сповільнилося, але на початок 1917 в Петрограді ходило 29 трамвайних, 9 кінних маршрутів і 1 маршрут паровика, було 23 ліній, довжина маршрутів склала 200 км. Під час Першої світової війни через брак палива для автомобільного транспорту трамвайна мережа використовується в тому числі як і вантажна. У 1917 році, остаточно припинило дію конка через нестачу фуражу.
У 1918-1921 рр розвиток Петроградської трамвайної мережі припинився через громадянську війну, але вже у 1921 році розвиток трамвайної угоди було продовжено. У 1922 році було електрифіковано останню лінію (переведено з парової тяги на електричну). За часів інтербелуму було побудовано декілька ліній, три трамвайні парки і деклька підстанцій. Тим не менш, з 1936 року, розвиток Ленінградської трамваїв було практично зупинено через впровадження тролейбуса. До 1941 року, довжина трамвайної мережі досягла 700 км, 42 трамвайних ліній, експлуатувалось 1835 вагонів, працювало 22000 працівників.
1941–1945 |
У роки війни, незважаючи на бойові дії і блокаду, робота Ленінградського трамвая тривала. Рух призупинялося один раз на період 15 грудня 1941 р - 15 квітня 1942 через припинення подачі електроенергії. Вантажний рух було відновлено 8 березня, була дана напруга на центральні підстанції і вже 15 березня 1942 на лінії вийшли пасажирські потяги. Кількість маршрутів, проте, помітно скоротилася. Під час Другої світової війни було зруйновано 500 км колії і три депо: Котлякова (№ 9), Кіровське (№ 8) і Леонова (№2).
Повоєнні часи |
У повоєнні роки велася оптимізація трамвайної мережі: з низки центральних вулиць трамвай був перенесений на другорядні, а десь було замінено тролейбусом. Починаючи з 1965, через зростання міста, почалося будівництво ліній в нові райони. Перші нові лінії з'явилися на Піскаревці, трохи пізніше була побудована лінія в Соснову Поляну. Потім лінії з'явилися в Купчино, Гражданка, Шувиалово-Озерки, Ржевка-Пороховые, Весёлый Посёлок на Південному Заході в Приморському районі і на острові Декабристів. До кінця 1980-х років трамвайна мережа складалася з 600 км колій і 67 маршрутів.
На 1997 рік довжина колії склало 600 км курсувало 1732 вагонів, існувало 67 трамвайних ліній. З того ж року почалася поступова ліквідація трамвайних ліній, в основному в старих районах міста, так і в квітні скасували трамвайний маршрут на вулиці Адміралтейській. І тільки після 2007 року, була призупинена ліквідація трамвайної мережі.
Депо |
на вересень 2009, існували наступні трамвайні парки:
- Трамвайний парк № 1
- Трамвайний парк № 3
- Ланський трамвайний парк № 5
- Трамвайний парк № 7
- Трамвайний парк № 8
- Суміщений трамвайно-тролейбусний парк (трамвайний парк № 10)
Лінії на початок 2010-х |
1: Детская ул. - ул. Кораблестроителей
3: пл. Репина - Сенная пл.
6: Детская ул. – пл. Ленина
7: пр. Солидарности – Малая Охта
8: ст. м. «Ладожская» – Хасанская ул.
9: Станция «Ручьи» – ст. м. «Удельная»
10: ст. м. «Ладожская» – Малая Охта
16: пл. Стачек – Карбюраторный завод
18: ул. Шаврова – ст. м. «Старая деревня»
19: Лахтинский Разлив – Платформа «11-й км.»
20: пр. Культуры – Станция «Кушелевка»
21: Приморский пр. – Придорожная аллея
23: пр. Солидарности – Боткинская ул.
24: ст. м. «Рыбацкое» – Невский завод
25: ст. м. «Купчино» – ул. Марата
27: ст. м. «Рыбацкое» – Река Оккервиль
29: Мясокомбинат – Трамвайный парк №1
30: Ржевка – Боткинская ул.
32: Тихорецкий пр. - ст. м. «Выборгская»
36: Стрельна – Оборонная ул.
38: пр. Мечникова – Станция «Кушелевка»
38: Трамвайный парк № 7 - ст. м. «Новочеркасская»
40: Тихорецкий пр. – Детская ул.
41: ЛЭМЗ – пл. Тургенева
43: ст. м. «Купчино» – Московские ворота
45: пр. Ю. Гагарина – ст. м. «Купчино»
47: Ул. Шаврова – Удельный парк
48: Лахтинский разлив – Станция «Кушелевка»
49: Малая Балканская ул. – ул. Марата
51: Суздальский пр. – пр. Мечникова
52: Завод «Северная Верфь» – Станция «Сосновая Поляна»
55: Придорожная аллея – ул. Шаврова
56: Завод «Северная верфь» – ул. Маршала Казакова
57: Тихорецкий пр. – пр. Луначарского
58: пр. Культуры – ст.м. «Удельная»
59: ст. м. «Ладожская» – ул. Коммуны
60: Завод «Северная Верфь» – ул. Пограничника Гарькавого
61: Суздальский пр. – Станция «Кушелевка»
62: Малая Балканская ул. – ст. м. «Купчино»
64: ст. м. «Ладожская» – Станция «Ржевка»
65: Река Оккервиль – Невский завод
100: Придорожная аллея – Станция «Ручьи»
A: р.Оккервиль – ул.Коллонтай
Рухомий склад |
Станом на 2013 рік в ГУП «Міськелектротранс» експлуатуються пасажирські вагони:
ЛМ-68М — 68 шт.;
ЛМ-99 різних модифікацій — 192 шт.;
ЛМ-2008 — 33 шт.;
ЛВС-86 різних модифікацій — 393 шт.;
ЛВС-97 різних модифікацій — 45 шт.;
ЛВС-2005 — 25 шт.;
КТМ-31 — 27 шт.;
Alstom Citadis 301 CIS — 4 шт.;
БКМ-843 — 3 шт.;
КТМ-23 — 3 шт.;
УТМ-407-01 — 1 шт.;
71-931 «Витязь» — 3 шт. (с 2015)
Дивись також |
- Вантажний трамвай Санкт-Петербурга
- Оранієнбаумська електрична лінія
- Льодовий трамвай Санкт-Петербурга
Ресурси Інтернету |
- Маршруты трамваев на карте городского транспорта 2015
- Маршруты трамваев Санкт-Петербурга на карте
- Официальный сайт ГУП «Горэлектротранс»
- Сайт комитета «Петербуржцы — за общественный транспорт»
- Сайт «Трамвай Санкт-Петербурга»
- Сайт «Петербургский трамвай»
Сайт «Электротранспорт Северной Столицы» (также см. старую версию)
Strassenbahnen in Sankt-Petersburg (нім.)- Трамвайная фотогалерея на сайте «Твой транспорт»
- Гортранс
|